Moderne Retro-utvikling på Commodore 64

Presentation 📣

Norwegian 🇳🇴

Wednesday, 6:20 – 7:20 PM

Length: 60 minutes

Room: Room 7

Abstract

Utvikling har de siste årene blitt redusert til Jira-oppgaver, forutsigbare prosesser, og høynivå-språk. La oss ta et langt steg tilbake og se på hvordan man utvikler spill på en av meste solgte hjemmedatamaskinene noensinne. I dette foredraget vil Ricki fortelle om sin reise inn i moderne spillutvikling på den over 40 år gamle Commodore 64 maskinen.

Day & time

Wednesday, 6:20 – 7:20 PM

Intended audience

Alle. Er du interessert i hvordan C64 fungerer, eller lurer på hva assembly er for noe? Har du lyst å vite hvordan man laget spill på 80-tallet?

  • Ricki Sickenger

    Ricki Sickenger har 10 års erfaring fra spillbransjen, og ble konsulent i 2009. I 2012 var han en av gründerne av Sonat Consulting Bergen, der han fremdeles jobber som utvikler og agile lead. På fritiden utvikler han spill på gamle plattformer som C64 og Amiga.

    Twitter logo

    @bag_of_hats